X
تبلیغات
ما مدعی نیستیم - تجربیات شغلی دبیران

 
تاريخ : چهارشنبه 1390/08/25

با توجه به اینکه اخیرا تعدادی از دبیران برای کسب رتبه شغلی باید بین ۱۰ تا ۱۵ صفحه از تجارب شغلی خود ر ا در اختیار مسئولان محترم آموزش و پرورش قرار دهند بر آن شدیم تا به تعدادی از موضوعاتی که میتواند در بیان تجربه شغلی مورد توجه قرار گیرد اشاره کنیم تا شاید برای همکاران محترم مفید فایده باشد:

۱- روش تاثیر گذاری دبیران بر دانش آموزان

۲- چگونگی ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای درس خواندن و موفقیت در امتحانات

۳- توقعات متقابل دبیران و دانش آموزان از یکدیگر

۴- انگیزه دانش آموزان از تقلب در امتحانات و چگونگی برخورد با آن

۵- نظر خواهی از دانش آموزان

۶- چرا وقت دبیران  در کلاسها و مدارسی که دانش آموزانش علاقه ای به درس ندارند تلف میشود؟

۷- دانش آموزان چه دبیری را دوست دارند؟

۸- دبیرانی که به شغل خود علاقه ندارند با چه مشکلاتی روبرو میشوند؟

۹- از چه کسانی الگو گرفتیم و به چه کسانی مدیونیم؟

۱۰- چرا شغل معلمی را انتخاب کردیم؟دوست میداشتیم و یا از بد حادثه به آن پناه آوردیم؟

۱۱- علاقه متقابل دبیران و دانش آموزان به یکدیگر

۱۲- نقش مدیریت در پیشرفت و یا شکست یک مدرسه

۱۳- علت بی وفایی و بی معرفتی بسیاری از دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی

۱۴- نقش کلاسهای کنکور و خصوصی و شرکت در کنکورهای آزمایشی و خرید  وسایل کمک آموزشی

۱۵- مشکلات سازماندهی و امتیازبندی دبیران در ابتدای سال تحصیلی

۱۶- مزایا و مشکلات ناشی از وجود مدارس خاص

۱۷- اختلاف سطح دانش آموزان در دبیرستانهای نمونه

۱۸- چرا دانش آموزان گاهی مدرسه را نوعی زندان میدانند؟

۱۹- تبعیض درون سازمانی بین کارمندان آموزش و پرورش و دبیران

۲۰- وظیفه مهم مدیران و معاونان در آموزشگاهها



ارسال توسط علی دشتی

اسلایدر